Debrief: Amsterdam (1)

La inceputul lunii am fost pentru cateva zile in Amsterdam.

Evident ca foarte putine lucruri s-au potrivit cu planul meu initial (vezi aici). In primul rand, in afara de zborul wizzair -care era deja rezervat-, totul a costat mult mai mult.

O sa impart excursia in mai multe posturi pentru ca sunt imens de multe de povestit.

Am plecat sambata (29 sept) dimineata din Bucuresti de pe Aeroportul Baneasa. Este impropriu denumit aeroport. Cred ca halta s-ar potrivi mult mai bine cu realitatea. Totul este aiurea: de la cum este construit, gandit pana la carpele murdare puse la uscat in baie. Nu vreau sa insist prea mult. Mergeti sa va convingeti!

Pe la 15.00 am aterizat in cu totul alta lume (la propriu). Am regasit Dortmund-ul exact asa cum il vazusem acum 2 ani: ploios, gri, rece. Socul a fost cu atat mai mare cu cat aeroportul de aici este de 10 ori mai mare decat cel de pe care plecasem.

Dortmund pe scurt (1)

Desi este un fost oras industrial si nu are nimic spectaculos ca arhitectura, Dortmund compenseaza prin foarte multe baruri/restaurante si spatii verzi.

Ca baruri recomand Limericks – Irish Pub care este langa gara centrala, preturile sunt foarte decente, varietate mare la bere, karaoke, live music, etc.

Cazare foarte ieftina am gasit la Ruhgebiet.de, un hostel la 15 minute de gara centrala. Are o sala de mese imensa, spatiu de joaca, bucatarie utilata, camere la comun dar si duble. Am platit 50 Euro pentru 2 nopti. *Ca fapt divers: toata mobila si electrocasnicele sunt de la Ikea.

Oamenii de la receptie sunt foarte prietenosi (vorbesc engleza foarte bine, dar pentru acuratete ar fi sa stiti germana). De la unul dintre tipii de la Hostel am aflat si care este povestea denumirii echipei BVB 09. (pt a nu plictisi pe toata lumea am facut un post separat aici).

Germanii, ca multe alte popoare de fapt, se pricep foarte bine in a face bani. De data asta ma refer la Route Industriekultur: un tur al tuturor fostilor colosi industriali care acum nu mai functioneaza. Toate lumea are de castigat: turistii au ocazia sa vada de aproape fabrici de tot felul iar statul genereaza venit din niste fiare vechi (la propriu).

Eu am vizitat o fosta fabrica de cocs si am fost foarte impresionat. Ce-i drept am avut si un ghid foarte bun care parea foarte atins de locul respectiv. Vorbea foarte rar, incet, calm, nu zambea… Avea un mare respect pentru oamenii care au muncit in acel loc. Dupa ce aflai de conditiile de lucru: temperaturi de 300 grade, gaze toxive, praf de carbune, fum, umezeala de la aburi, imbulzeala, etc., nu aveai cum sa nu capeti un profund respect si, in cazul meu, o repulsie fata de office jobs 😀

Cateva poze aici

[va continua]

In episodul urmator: cum am nimerit la o petrece scotiana, cum ne-am intalnit cu niste rromi si cum am plecat spre Amsterdam. Pentru a fi printre primii care afla nu uita sa te abonezi. Daca nu stii cum, citeste aici.

0 thoughts on “Debrief: Amsterdam (1)