Raport de la ITU KITZBÜHEL 2011

A trecut și nebunia asta de triatlon de la Kitzbühel din Austria. Am ajuns ieri seară acasă și încep să mă reculeg, să îmi aduc aminte ce și cum a fost.

Trebuie să spun că am fost cu cei mai tari susținători din lume, părinții mei și Laura, care au fost la mare înălțime. Mi-au făcut toate poftele înaintea cursei, ca să mă menajeze, m-au încurajat și mi-au fost alături când eram ”negru de oftică”. Mulțumesc pentru încurajările și mesajele celor de Fb și twitter. Chiar mi-au folosit mult : )

Pentru cine nu știe, Kitzbühel este un mic orășel medieval austriac, situat în Alpii Tirolezi. Asta este un alt mod de a spune că este o bijuterie de oraș care pentru un pasionat de sport și natură este raiul pe pământ. Vara sunt o sumedenie de trasee de mtb sau hiking iar iarna cam 120 km de părtii de ski cu jdemii de ski-lifturi îți stau la dispoziție. Mai multe găsiți pe wiki sau pe siteul lor. Dacă aveți ocazia, vă încurajez să mergeți.

Noi am fost până acolo cu mașina din dotare și am parcurs drumul de 1200 km în două etape și la dus și la întors. O să scriu mai multe despre drum într-un alt articol. Sunt câteva de povestit.

Să revenim la cursă…

Cursa asta a fost foarte importantă pentru mine fiind primul meu concurs internațional cu concurenți foarte bine pregătiți. Cu moralul stau în general foarte bine și de data asta eram foarte încrezător în antrenamentul meu. În fine, recunosc că am avut momente de ezitare când am văzut echipamentul (mai ales biciclete rivalilor) 😀 Austriecii se pare că sunt foarte pasionați de triatlon și investesc mult în echipament. Mda…

În ziua dinaintea cursei, m-am dus în recunoaștere pe traseu. Am înotat în Schwarzsee, un lac alpin destul de cald, 19 grade, negru și cam mâlos, așa cum îi spune și numele. Am alergat și câteva ture pe traseu. La biclă însă am făcut pană pe spate, unde mai făcusem deja una acum ceva timp. Mi-am cumpărat 3 camere noi, le-am înlocuit pe ambele de la biclă și după ce am făcut un test, totul părea că este ok pentru zi următoare. M-am culcat devreme și eram pregătit pentru o zi extraordinară.

Startul

Din cauza condițiilor meteo (7 grade afară și șanse mari de ploaie), startul s-a amânat cu 30 minute iar proba olimpică s-a scurtat la probă sprint pentru toți concurenții. Am avut timp să mă încălzesc foarte bine și m-am dus la start cu 15 minute înainte deja în neopren. Am făcut câteva ture de încălzire în apă și m-am întors la start, inundat de adrenalină și pregătit sa fac praf niște austrieci 😛

La 08.00 s-a plecat în cursă. Am pornit foarte viteaz cu un timp surprinzător pentru înotul meu cam praf: 7 min pentru primii 350 metri. Așa cum era de așteptat, următorea parte am cedat, mi-am pierdut ritmul și m-am târât până la mal cu un timp final de 18 minute la înot.

Odată ce ies din apă, simt că totul se schimbă și intru iar în elementul meu. De abia aștept să mă urc pe bicicletă și să dau totul. Știam că aveam de recuperat după înotul prost așa că am pedalat în forță. După primii 5 kilometri, aud sunetul blestemat și cunoscut al jantei din spate izbindu-se de asfalt. Am știut în momentul ăla că am pană. Aveam leviere și cameră la mine dar pompa îmi căzuse în tranziție. Mi-am dat seama că altă șansă nu am decât să pedalez așa până la finish. De abandonat nici nu se punea problema. M-am ridicat în pedale ca să mai amortizez din șocul izbirii jantei de asfalt și am mers mai departe. Am avut ceva emoții mai ales pe coborârile rapide unde trebuia să merg frânat… Am terminat bicicleta în 41 minute, cu 11 minute peste target, dar m-am bucurat că am reușit să termin.

Alergarea a decurs fără probleme în 22 minute.

Nutriție și hidratare

După concursurile de anul la care am participt anul ăsta, am învățat lecții valoroase pe partea de nutriție. Cu două zile înainte de cursă, am mâncat cât mai apropriat de ce mănânc de obicei ca să nu am surprize cu cine știe ce fel de mâncare tirolez cu cârnați și varză. Am insistat pe paste și am încercat să nu beau deloc alcool – vreo 2 beri au trecut totuși de filtru. În dimineața cursei, cu 2 ore înainte de start am consumat cam 400 kcal (200 kcal/oră înainte de start), chestii cât mai ușor de digerat: iaurt, banană, ciocolată și un Energy Bar de la High5. Până la start m-am hidrat cu aproximativ 500 ml de izotonic High5. Imediat înainte de start, cu 15 minute, și in fiecare tranziție am consumat câte un Energy Gel. După finish, am băut un mix de lapte și pulbere de recuperare High5.

În loc de concluzii

Iubesc sportul ăsta!

Câteva fotografii am pus pe Fb.

7 thoughts on “Raport de la ITU KITZBÜHEL 2011

Leave a Reply