Sfaturi pentru începători

De curând am scris pentru câțiva prieteni un fel de decalog pentru momentul în care te decizi să treci la nivelul următor și să începi antrenamente mai serioase. Unele idei mi s-au părut haioase iar altele utile așa că le împărtășesc și cu voi. Vă rog, completați, comentați, interacționați. : )

  1. Nu îți propune doar o cursă. Propuneți un stil de viață.

     

  2. Antrenează-te constant. Este mai important să te antrenezi săptămânal decât de 3 ori într-o săptămâna după care pauză alte 3.

     

  3. Încălzește-te bine înainte de orice antrenament. Reface-te serios după antrenamente.

     

  4. Dacă te doare, oprește-te. Bine, mai aleargă 5 minute, și daca încă te doare, oprește-te.

     

  5. Găsește prieteni cu obiective comune și antrenează-te cu ei.

     

  6. Mănâncă bine înainte de orice antrenament dar cu minim 2 ore înainte. Dacă te-ai înfometat o zi intreagă, și vrei să recuperezi înfulecând chiar înainte de antrenament, o sa vomiți. Mai bine sari peste antrenament. Dacă ai băut alcool, sari pentru antrenament. O să vomiți.

     

  7. Fii pregatit pentru momentele în care nu o sa ai chef de antrenament. Dacă nu ești bolnav/accidentat, flămând sau beat, nu ai nici un motiv sa nu ieși. Tipii ăia care o să termine înaintea ta, au ieșit exact la antrenamentele la care tu nu ai avut chef. Da, atunci când a plouat, de exemplu  😉

     

  8. Fii pregatit să dai explicații colegilor, prietenilor, familiei. O să creadă că ești nebun că petreci ore întregi la antrenamente. Să ai la îndemâna mereu o listă de motive bune cu care să răspunzi fără ezitare.

     

  9. Nu cheltui mai mult de jumătate din salariu pe echipament chiar dacă și se pare că Asics-ii ăia colorați și foarte speciali o să te facă să rupi pământul.

     

  10. La finish, îndreaptă spatele, încetinește ritmul și afișează cel mai mare zâmbet din lume, indiferent cum te simți. Sigur te pozează cineva și nu vrei să arăți cum te simți 😉

     

Enjoy!

(poza)

 

3 thoughts on “Sfaturi pentru începători

  • la punctul 4 as mai adauga ceva: daca te doare, poate nu alergi corect: incearca si altfel poate durerea dispare!
    Apropos de finish, la maraton am avut sute de aripi, picioarele parca zburau, nu alergau :)))
    Mersi de post!

  • Foarte important ar mai fi,punctul
    11.Incezrca sa faci 15 minute de intinderi dar nu imediat dupa finish
    12.Nu te hidrata cu bere, in nici un caz, o bere rece nu face nici cel mai mic bine!!!

Leave a Reply