Raport de la Triatlonul Offroad Fără Asfalt

Rezultat: 2:54:09 Loc: 6 (categorie 20-29)

Numai bine că a venit vara de câteva zile că am și participat la prima competiție a sezonului. De data asta, la Triatlonul Offroad Fără Asfalt, primul concurs din seria Bioeel Triathlon Grand Prix.

Am simțit ceva emoții și o așteptare mare în comunitatea de triatloniști  înainte de primul concurs mai important de anul ăsta. E momentul să se vadă noile fețe sau vechile mai antrenate sau cine știe, mai puțin pregătite.

Pentru mine, schimbarea de anul ăsta, este că voi participa la proba olimipică, pentru care m-am și antrenat din toamna 2011. Era momentul să trec la distanța olimpică mai ales că aspir la Half Ironman și Ironman…

Revenind la concurs.

Trezitul devreme a fost clar cea mai puțin plăcută parte din toată experiența de sâmbătă. Cu toate emoțiile și grijile de a nu uita nimic e groaznic să mănânci ceva la ora 6. De vreo câteva curse încoace, mi-am schimbat meniul de micdejun. Acum constă în paste. Da, mănânc o mare porție de paste, goale sau cu parmezan și ulei de măsline. Sună mai rău decât este de fapt.

Ziua a fost superbă, cu mult soare și o mare destul de calmă. Poate chiar prea mult soare având în vedere că nu m-am dat cu cremă de soare și m-am pârjolit pe spate ca un rac.

Start

Știind că înotul nu e proba mea cea mai strălucită și pentru că erau și mulți concurenți la proba scurtă și stafetă, m-am plasat mai pe la mijlocul plutonului. A fost o decizie foarte bună pentru că nu prea m-am încurcat cu nimeni toată proba. Am exersat la bazin anul ăsta orientarea din mers și chiar a făcut o diferență. Nu m-am mai abătut de la liniile drepte pe care mi le doream. Singura bâlbă de la înot a fost că am cotit spre mal mai devreme decât trebuia. Adică nu la barcă ci la baliză. În fine, nu știu când a apărut modificarea asta dar eu eram sigurul de la proba lungă care a comis-o acolo. M-am prins oricum că ceva este în neregulă când eram primul. Imposibil! Am făcut cale întoarsă și am revenit la traseul bun. M-am simțit bine la prima mea probă de 1500 m, am avut un ritm bun, nu mi-am pierdut suflu deloc… dar tot lent am fost. E loc de îmbunătățit aici. 😀

Alergarea am abordat-o în prima parte mai precaut din cauza terenului accidentat și până mi-am revenit după proba de înot. După aceea, și după ce m-a depășit Ciprian Bălănescu cu o tură, am schimbat viteza și am accelerat. Uneori mai cad în niște stări în care nu îmi depășesc zona de confort foarte mult mai ales când nu îmi văd concurentul direct. M-a trezit din amorțeala viteza cu care a trecut Cip pe lângă mine.

De abia așteptam să mă urc pe biclă și să îi rup pedalele, ca să zic așa. Am mers tare toată cursă și singura problemă a fost o pană cu care am pierdut vreo 5 minute. Mulțumesc lui Dani și Toma pentru ajutor! După ce am rezolvat pana am plecat foarte înverșunat și am pedalat ca un maniac până la final. Am ajuns cu cârcei la toate tendoanele posibile din laba piciorului și gambă. Dar a meritat!! La finish mă așteptau ai mei, Laura cu Tudor, Mădălina și alți prieteni. În plus, am ieșit și pe locul 6.

Alimentație

În timpul cursei, am băut cam 1 l de energizant Energy Source High5 și am consumat cinci geluri Energy Plus High5.

În loc de concluzii

Mi-a plăcut la nebunie atmosfera și mi-ar fi plăcut să mai stau câteva zile la mare. Până una alta, felicitări tuturor celor care au participat! Mai ales, Cip, Laurei, Mușchilor Tari, Elena, Dani și mulțam Alex pentru neopren și cameră. : )