Fara Asfalt 2013 – la rece

fa(foto)

Banuiam ca o sa fie o editie de Fara Asfalt cu multe intamplari memorabile, la cum arata prognoza cu cateva zile inainte. Din fericire, a fost memorabil dar nu pentru motivele gresite, ca sa spun asa. Pana la urma, apa chiar a avut vreo 12 grade la ora startului, deci neoprenele au devenit obligatorii. Ca si in ceilalti ani, cu apa prea rece ca sa ma aventurez fara neopren, am apelat la Christian. Si daca tot suntem aici, si bicla am imprumutat-o de la Tibi. O Merida Matts de toate frumusetea. Mersi inca o data!

La start, vremea era tocmai buna, in afara de temperatura apei, normal. Din estimarile mele, eram cam 450 de triatlonisti pregatiti sa infruntam marea. Pe la 08:50 aveam costumul pus pe mine si am facut o proba a apei, doar cu picioarele. Era rece. Foarte rece. Dupa 30 de secunde, imi amortisera degetele. Recunosc, eram putin ingrijorat deja. Numai bine, aflam ca se amana startul vreo 30 de minute (au fost 50 pana la urma) si mergem sa aflam ultimele detalii tehnice. Organizatorii ne-au anuntat ca, din cauza temperaturii apei, cei care nu vor sa faca proba de inot, nu vor fi descalificati, ci vor primi o penalizare de 40 minute. S-au anuntat cativa participanti care au “profitat” de oferta dar cei mai multi am intrat in proba de inot, cu putine emotii, ce-i drept. Mai ales ca eu nu am mai inotat de cateva luni bune, cat m-am concentrat pe primul meu maraton, aveam ceva intrebari de cum sa o fie la 1000 m in apa de 12 grade.

Aveam sa aflu imediat. S-a dat startul si nu prea m-am grabit sa intru in apa mai devreme de jumatatea plutonului. Primii 300 m i-am parcurs intr-un ritm decent, ca in zilele bune. Dupa asta, s-a rupt filmul si am simtit ca de aici incolo o sa fie de tras pana la finalul probei de inot. A fost atat de rau ca la un moment dat am ajuns si la pluta. Stiu, mi-e si rusine. 😀

Am iesit din apa dupa vreo 20 de minute, destul de ametit si confuz. Noroc cu Laura ca m-a ajutat sa desfac fermoarul din spate, de la neopren, ca puteam sa raman acolo in tranzitie. La proba de MTB am inceput cursa de recuperare si, din fericire, nu am mai facut pana, ca anul trecut. Cu toate ca am facut cel mai bun timp al meu de pana acum la ciclism la Fara Asfalt, am simtit ca puteam mai bine. Pana sa vorbesc cu Dani Sardan, am crezut ca e din cauza ca am mers pe o presiune mica in anvelope (cam 2 bar). Dar se pare ca el, si ca multi alti profi, concureaza chiar cu o presiune mai mica. Am terminat proba in 1h:33min.

Daca la inot si ciclism nu prea m-am antrenat in ultimele luni, la alergat chiar eram pregatit sa dau totul si sa mai recuperez ce se mai putea. Am depasit mai multi concurenti si am terminat intr-un timp cu putin peste 41 minute.

Timpul final a fost de 2h:36m, un loc 32 la general, 10 la categoria restransa. O chestie interesanta, macar pentru mine, este ca, din primii 50, am avut locul 39 la inot, 38 la bicla si 20 la alergat. Rezultatele oficiale.

Fata de ceilalti ani cand a trebuit sa plec dupa concurs, acum am ramas si la premiere si la o petrecere ad hoc in Vama Veche, pana la rasarit. 😀

Ca de obicei, multumesc High 5 pentru produsele de nutritie pe care le-am folosit la concurs.