#30daychallenge: Vegetarian

[ LE: Cum a fost după cele 30 de zile ]

Hai că a trecut Crăciunul și Anul Nou și-am terminat cu excesele planificate, cu programul aiurea și toate excepțiile posibile. M-am întors în 2017 cu o nouă provocare de 30 zile: să nu consum carne, alcool și cafea.

Pentru cine nu mă cunoaște, să vă explic relația mea cu carnea. Eu sunt genul de om care, în ultimii 20 de ani și-a comandat aceeași pizza oriunde a fost. Vorbim, evident, despre singura pizza care merită acest tratament: Diavola. De ce? Păi pentru că o iubesc. Are echilibrul perfect de carbohidrați cu proteine provenite dintr-un salam picant italian iute. Am sute, dacă nu mii, de Diavola sub centură. Dacă încă nu ați înțeles cât de mult îmi place să mănânc carne, să vă mai spun că eu consum cam de trei ori pe zi carne. La fiecare masă. Carne. Ok. Mă opresc.

Când am pus provocarea asta în listă, mă gândeam că o voi face într-un moment îndepărtat și că voi mai avea multe Diavola de comandat.

Dar nu. Iată ca i-a venit rândul. În plus, pentru că sunt sadic, am adăugat și alcoolul și cafeaua în provocarea curentă. Le-am adăugat pe lista de chestii pe care nu le consum, ca să fie clar.

Așa că…

Sunt deja în a cincea zi de mâncat vegetarian – adică fără carne de orice fel și nu, nici pește. În schimb, cu lactate (iaurt, brânză) și ouă.

Până acum lucrurile au mers foarte bine. De fapt, nu este neapărat surpinzător. Am făcut un calcul și mi-am dat seama că aportul de calorii pe care îl luam din carne nu este atât de mare: cam 500 calorii din 2.500 calorii dintr-o zi. Nu e atât de mult de înlocuit. Ce este mai relevant este că îmi iau cam 80% din proteine din carne pe care acum trebuie să le înlocuiesc cu proteine din legume și nuci, semințe.

Și gustul. Ei bine, nu s-a inventat acea legumă cu gust sărat, sățios, ușor afumat…Îmi plouă în gură. Dar na, poate cu timpul, nu-mi mai va lipsi gustul ăsta divin. Așa a fost și cu zahărul.

Ce am mâncat

Dimineața – fructe, fulgi ovăz & porumb, lapte de orez sau ouă, pâine, legume, brânză, humus

Prânz – linte, orez, năut, paste, paste din orez

Cină – o combinație din cele de mai sus

Snacks – iaurt, nuci, goji, semințe, diverse fructe

Ce-am observat

  • După masă mă simt mult mai ușor și corpul parcă nu muncește atât să digere
  • Durează mai puțin să-mi prepar mâncarea
  • Năutul și lintea sunt the shit
  • Mă chinui momentan să-mi ating necesarul de proteină

1 thought on “#30daychallenge: Vegetarian

Leave a Reply