#30daychallenge: Cum a fost ca vegetarian pentru 30 de zile?

A trecut ceva timp de când am început și finalizat provocarea de a fi vegetarian pentru 30 de zile. N-am apucat să scriu despre asta pentru că a venit OUG 13 peste noi și provocarea a devenit alta. #30daychallenge de stat în stradă…

Dintre toate provocările de până acum, la cea de a fi vegetarian am primit cele mai multe idei, recomandări și, în general, mi s-a părut că interesul a fost mai mare decât pentru alte provocări. Vă mulțumesc pentru toate! M-au ajutat să navighez prin lumea vegetarienilor. Le-am enumerat la finalul articolului. 🙂

Începuturile

În primele zile, cea mai mare provocarea a fost să-mi acopăr necesarul de calorii din fiecare zi, într-o perioadă în care mergeam și la crossfit și eram destul de activ. Cu toate că, din totalul de calorii, carnea nu reprezenta mai mult de vreo 500 – 600 de calorii, mi-a fost greu să le înlocuiesc la început. Asta și pentru că îmi găteam aceleași feluri de mâncare ca și înainte din care doar scoteam carnea și adăugam mai multe legume sau cereale. A abordare foarte nesatisfăcătoare și destul de anostă din punct de vedere al varietății mâncării. . Mi-am dat seama cu ocazia asta că toate garniturile mele sunt foarte plictisitoare. Nimic nu avea gust. Mâncam dar nu simțeam vreo satisfacție. Îmi era foame în mod constant. Meah…

Lumea vegetariană

După prima săptămână, mi-am dat seama că nu e sustenabilă abordarea asta. Am început să caut și să încep să gătesc rețete speciale pentru vegetarieni. M-au ajutat mult rețetele și recomandările voastre trimise pe Facebook, pe Instagram și chiar pe mail. Așa că au intrat în scenă: năutul, lintea, fasolea, cous-cous-ul, grâul bulgur. Undeva în a doua, spre a treia săptămână, am gătit și prima masă care m-a satisfăcut din punct de vedere al gustului: un fel de curry cu năut, linte, usturoi, roșii și unt de cocos.

Grăsimile

Eu nu prea sunt fan grăsimi și nu le-am inclus în alimentația mea în mod special. Ei bine, am simțit nevoia să adaug mai multe calorii din grăsimi, din moment ce-am scos proteinele animale. Am mâncat mai mult caju, nuci, alune, avocado, unt de cocos și de arahide. Am mâncat și mai multe lactate grase decât de obicei, inclusiv unt! N-am mai mâncat unt pe pâine de mult timp dar acum corpul cerea!

Poftele

Știu că toată lumea se întreabă dacă mi-a fost poftă de carne, dacă am trișat, dacă am plâns după Pizza Diavola de la Fabio…:) Ei bine, nu! Din punctul acesta de vedere, mi-a fost ușor. Odată ce-mi pun un obiectiv, intru într-un tip de mindset în care nu las loc pentru tentații. În ultima săptămână, totuși, am început să visez la prima masă cu carne pe care o voi avea și, culmea, nu era ce m-aș fi așteptat: somon la grătar cu legume. Miam! 😀 Prima Diavola a venit după vreo zece zile de când am încheiat provocarea și a fost ge-ni-a-lă!

În loc de concluzii

Din punct de vedere al lipsei gustului de carne, mi-a fost mai ușor decât mă așteptam. Dificultatea a fost să-mi adaptez obiceiurile de cumpărare și de gătit. A fost nevoie să-mi schimb modul de lucru și asta a durat mai bine de două săptămâni.

După o lună, am slăbit vreo 2 kg, cea mai mare parte din grăsime dar și din masa musculară. N-am fost prea fericit cu asta pentru că oricum am un procent mic de grăsime, 7.5%.

Perioada asta m-a ajutat să-mi dau seama că există o lume de alimente și rețete vegetariene delicioase pe care nu o cunoșteam. Prejudecata mea era că vegetarienii fac un mare compromis și mănâncă niște chestii nasoale, fără gust și că ratează gustul superb de carne. Pentru carnivori, așa cum mă consider și eu, e greu de crezut până nu încearcă dar, vă spun din experiență, că există mâncăruri bune și fără carne.

O să fiu vreodată vegetarian?

Acum, când au trecut deja aproape două luni de când am terminat provocarea, m-am așezat într-un nou mod de alimentație, diferit de cel dinainte de provocare. Mănânc mai puțină carne, mai multe legume și mai multe grăsimi sănătoase. Cred că mi-au crescut șansele să devin la un moment dat vegetarian dar simt că nu e încă momentul. În mod clar, aș avea nevoie de ghidare din partea cuiva cu experiență în zona de alimentație sportivă pentru a putea continua să fiu activ și să am destule calorii în alimentație.

Rețete & alte resurse pentru vegetarieni

Web

https://deliciouslyella.com/

https://www.tastemade.com/recipes/vegetarian

http://second-nature.co/

Recipes

Filme

Forks Over Knives

Cărți

Cooking from Your Heart

But I Could Never Go Vegan

Catering

https://www.f-r-o-g.com/meniul-zilei

Rețete

  • Mamaliga cu rosii uscate, ciuperci si ierburi aromate
  • Pilaf de quinoua cu ciuperci
  • Paste cu rosii cherry, avocado si masline

The Amazing Chickpea Spinach Salad (7 Min, Vegetarian)

Honey Walnut Power Salad

 

Farro Salad with Toasted Pine Nuts, Currants & Mustard Greens

 

 

1 thought on “#30daychallenge: Cum a fost ca vegetarian pentru 30 de zile?

Leave a Reply